Intensywny Tydzień Mózgu

W ubiegłym tygodniu nasi uczniowie po raz kolejny mieli okazję zgłębić wiedzę i poznać działanie najbardziej fascynującego organu ludzkiego ciała, jakim jest mózg. Podobnie jak w latach poprzednich, tak i w tym roku, w dniach 11 – 17 marca odbyła się na terenie naszej szkoły coroczna akcja edukacyjna o nazwie „Tydzień Mózgu”. To wyjątkowy czas, pełen ciekawych atrakcji. Dzięki nim można było dowiedzieć się jak działa nasz mózg, ale także poznać wiele pomysłów na to, w jaki sposób zadbać o jego zdrowie i sprawność. „Mózgami” całego przedsięwzięcia były Panie Kamila Sobiech i Angelika Kozłowska. Każdy dzień „Tygodnia Mózgu” miał swoją nazwę i niepowtarzalny charakter. Wszystko zaczęło się „relaksacyjnym poniedziałkiem”. W czasie długich przerw na sali gimnastycznej rozbrzmiewały dźwięki relaksacyjnej muzyki. Uczniowie wyposażeni w poduszki i przytulanki leżąc na wygodnych materacach, mieli okazję wyciszyć się i poddać całkowitemu odprężeniu. Głównym celem tego dnia było ukazania negatywnych skutków przebywania w hałasie dla zdrowia naszego mózgu, a przy okazji zmniejszenie ilości decybeli na szkolnych korytarzach. Po błogim poniedziałku nadszedł czas na intensywną gimnastykę mózgu pod nazwą „logiczny wtorek”. Był to również Dzień liczby π (czyt. pi). Uczniowie podczas przerw lekcyjnych rozwiązywali matematyczne łamigłówki, logiczne zagadki, układali klocki według określonego schematu, grali w szachy lub w warcaby. Ten dzień okazał się kopalnią wiedzy na temat tego, jak można w świetny sposób zorganizować sobie czas wolny jednocześnie  dbając o sprawność i zdrowie naszego mózgu.  Chcąc opisać, co działo się kolejnego dnia, można by powiedzieć: „w zdrowym ciele, zdrowy MÓZG”. „Sportowa środa” przebiegała pod znakiem aktywności fizycznej. Najpierw grupa młodszych, a potem starszych uczniów w czasie długich przerw wykonywała na sali gimnastycznej szereg ćwiczeń zgodnie z filmikami instruktażowymi. Zwieńczeniem aktywności fizycznej była nauka i wspólne wykonanie tańca ludowego o nazwie „Belgijka”. Następnego dnia przed głównym wejściem do szkoły zrobiło się niezwykle kolorowo, a wszystko to za sprawą „kolorowego czwartku”. Uczniowie przy użyciu kolorowej kredy wnieśli trochę barw w „szare życie” kostki brukowej, malując na niej różne wzory, kształty czy figury. Było wiele radości i uśmiechu, a jak wiadomo śmiech to zdrowie, również dla naszego mózgu. Ostatni dzień, „kreatywny piątek” postawił przed naszymi uczniami zadanie zmierzenia z torem przeszkód. Ich mózgi musiały wykazać się doskonałą współpracą w innymi częściami ciała, jak również kreatywnością, aby ten tor przeszkód pokonać. Dzień ten oprócz możliwości wykazania się zręcznością i pomysłowością wyposażył uczniów w wiedzę o tym, w jaki sposób odbierają różnego rodzaju bodźce i sygnały płynące z otoczenia i w jaki sposób na nie reagują.

Udostępnij wpis:
Skip to content