Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole

Dzień Bezpiecznego Internetu to wyjątkowa okazja, by przypomnieć o zasadach bezpiecznego korzystania z sieci oraz zachęcić do odpowiedzialnego i świadomego podejścia do wirtualnego świata. Wszelkie podjęte działania mają na celu zwiększenie świadomości użytkowników na temat zagrożeń online oraz promowanie pozytywnych praktyk w Internecie. W naszej szkole także zorganizowano działania, które miały na celu nie tylko edukację, ale i kreatywne zaangażowanie uczniów w tematykę bezpieczeństwa w świecie Web. Na szkolnym korytarzu pojawiła się gazetka, której tematem przewodnim były zasady bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni. W przystępny sposób przypominała uczniom najważniejsze zasady dotyczące ochrony prywatności, unikania niebezpiecznych stron internetowych, odpowiedniego korzystania z mediów społecznościowych oraz szkodliwości uzależnienia od Internetu. Gazetka stała się ważnym punktem, do którego uczniowie chętnie zaglądali, szukając informacji o tym, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo online. W klasie trzeciej obchodom Dnia Bezpiecznego Internetu towarzyszyły specjalne zajęcia, które miały na celu przypomnienie uczniom podstawowych zasad korzystania z sieci. Po krótkiej prezentacji multimedialnej, dzieci miały okazję wziąć udział w twórczym zadaniu plastycznym pt. „Smartfon marzeń”. Każdy z uczniów otrzymał kartkę, na której mógł przedstawić swój wymarzony telefon, korzystając z dowolnej techniki. Dodatkowo, każdy miał za zadanie „pobrać” na swój wymarzony telefon ikony aplikacji, które chciałby mieć na swoim urządzeniu. Uczniowie wybierali aplikacje w czterech kategoriach:

•        Komunikacja – aplikacje służące do kontaktowania się z innymi,

•        Poszukiwanie informacji i zdobywanie wiedzy – aplikacje edukacyjne,

•        Rozrywka – aplikacje do zabawy i odpoczynku,

•        Bezpieczeństwo – aplikacje chroniące urządzenie i dane użytkownika.

Dzieci miały również możliwość stworzenia własnych ikonek, które odzwierciedlały ich potrzeby i preferencje dotyczące korzystania z technologii. Aby uczynić temat jeszcze bardziej angażującym, uczniowie wymyślali również kody PIN, które miały zabezpieczyć ich telefon przed dostępem osób niepowołanych. Kolejnym krokiem w zadaniu było zastanowienie się, który z wymienionych obszarów (komunikacja, edukacja, rozrywka, bezpieczeństwo) jest dla uczniów najważniejszy i dlaczego. Ta część zadania miała na celu rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji i refleksji nad tym, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo w Internecie. Uczniowie, w oparciu o swoje przemyślenia, zastanawiali się nad odpowiedzialnym wyborem aplikacji i sposobów ochrony swoich danych osobowych. Celem tego zadania było nie tylko rozwijanie świadomości dzieci na temat roli Internetu w ich życiu, ale także uświadomienie im, jak ważne jest odpowiedzialne podejście do technologii i bezpieczeństwa online. Dzieci miały szansę nauczyć się, jak zabezpieczyć swoje urządzenia, wybrać odpowiednie aplikacje do nauki i rozrywki, a także zrozumieć, jakie zagrożenia mogą czyhać w świecie wirtualnym. Tego typu aktywności pomagają uczniom stać się świadomymi i odpowiedzialnymi użytkownikami sieci Web, co w dłuższej perspektywie może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka cyberzagrożeń.

Udostępnij wpis:
Skip to content