W ciągu ostatnich tygodni uczniowie klasy II pracowali z lekturą pt.: „Cukierku, Ty łobuzie”. Spotkanie z lekturą rozpoczęło się od przybliżenia sylwetki samego autora. Uczniowie określali czas i miejsce rozgrywanych wydarzeń, wyróżniali i opisywali głównych bohaterów, tworzyli plan wydarzeń. Rozwiązywali również karty pracy poświęcone rymom czy związkom frazeologicznym, jakie napotkali w książce. Ostatnim etapem było „zamknięcie lektury w pudełku”. Dzieci zostały podzielone na 3 grupy. Zadaniem każdej z nich było umieszczenie w pudełku wszystkiego, co kojarzy im się i wiąże, z poszczególnymi rozdziałami w książce: dom Marcela, spacer Cukierka po okolicy, czy wizyta niesfornego kotka w gabinecie weterynarza. Zadaniem „lektury w pudełku” jest sprawdzenie i utrwalenie znajomości omawianej lektury, ale przede wszystkim zachęcenie uczniów do czytania książek. Taki sposób pracy pozwala dzieciom rozbudzać wyobraźnię, ćwiczyć kreatywność oraz umiejętność współpracy w grupie. Wpływa również na umiejętność budowanie wypowiedzi, a także sztukę argumentacji swoich wyborów. Wykonane przez uczniów prace są dowodem na to, że czytanie książek może nieść za sobą dużo dobrej zabawy.