Wstęp do deklaracji
Szkoła Podstawowa im. Małgorzaty Sulek w Drużynach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://szkoladruzyny.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2018-03-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-13
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny
dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-17
Ostatnia aktualizacja deklaracji dostępności : 2024-03-13
Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Szkołę Podstawową w Drużynach.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową (prawy górny róg strony).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Kamila Panek , e-mail kamila_panek@spdruzyny.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 56 49 819 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail). Określ dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść. Opisz na czym polega problem i w jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejsze.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Budynek : Szkoła Podstawowa im. Małgorzaty Sulek w Drużynach, Drużyny 54, 87-327 Bobrowo
Opis dostępności wejścia do budynku:
Szkoła posiada 5 wejść. Do dyspozycji rodziców, uczniów gości są dostępne 4 wejścia. Wejście główne umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim bezpośrednio z placu przed szkołą, wejście przy nowej sali gimnastycznej posiada podjazd dla wózków. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
W szkole istnieją trzy kondygnacje : parter , piętro oraz piwnica. W budynku nie ma windy umożliwiającej przemieszczanie między kondygnacjami. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz na parterze. W nowej części szkoły przy sali gimnastycznej znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pracownicy administracyjni schodzą do petenta umożliwiając mu jak najkorzystniejsze załatwienie sprawy.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnychSzkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Szkoła nie posiada wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego online ani nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.